Gehenna dla kierowców w Szczecinie! Ruszyło Centrum Logistyczne na Północy! INTERPELACJA do Krzystka
Interpelacja Radnego do Prezydenta Szczecina:
Szanowny Panie Prezydencie,
skierowałem do Pana następujące interpelacje:
– dn. 14 stycznia 2019 roku dot. budowy centrum logistycznego oraz oddziaływania tej inwestycji na poziom i jakość życia mieszkańców Szczecina (link: http://bip.um.szczecin. pl/chapter_11201.asp?soid= A4154C370E78403C9A9C252FBDF31C CF)
– dn. 11 lutego 2019 roku dot. zorganizowania spotkania Prezydenta Krzystka z mieszkańcami osiedli Skolwin, Stołczyn, Bukowo, Golęcino–Gocław, Żelechowa, Niebuszewo, Drzetowo–Grabowo w celu omówienia infrastruktury dojazdowej do powstającego Centrum Logistycznego
– dn. 7 sierpnia 2019 roku dot. budowy Centrum Logistycznego na Żelechowej i braku dialogu z mieszkańcami w tej sprawie
Już wówczas pytałem Pana:
– W jaki sposób Gmina Miasto Szczecin (GMS) zamierza zmodernizować aktualny układ komunikacyjny prowadzący do planowanej inwestycji?
– Jakie GMS uwzględnia oddziaływanie inwestycji na poziom i jakość życia mieszkańców okolicznych osiedli, w których ruch komunikacyjny już dzisiaj jest bardzo natężony przy jednoczesnym braku inwestycji drogowych (np. tragiczny stan tzw. „Nadodrzanki”)?
Uzyskałem odpowiedź:
– Informuję, że w Wieloletnim Programie Rozwoju Szczecina nie przewiduje się modernizacji aktualnego układu komunikacyjnego.
– Nie poinformował mnie Pan wówczas jakie będzie oddziaływanie inwestycji na poziom i jakość życia mieszkańców.
– Na prośbę przewodniczących rad osiedli zachęcałem Pana do zorganizowania spotkania z mieszkańcami osiedli Skolwin, Stołczyn, Bukowo, Golęcino–Gocław, Żelechowa, Niebuszewo, Drzetowo–Grabowo, na którym mógłby Pan wyjaśnić potrzebę budowy centrum logistycznego prawie w centrum miasta – bez rozbudowy infrastruktury drogowej.
Nie zorganizował Pan takich spotkań.
Pytałem również o:
– Czy w opinii środowiskowej WGK uwzględniono mapę akustyczną i plany Stoczni i Portu?
Taka padła wówczas odpowiedź:
– „Z wyników obliczeń wynika, że nie zostaną przekroczone dopuszczalne normy dla terenów chronionych akustycznie. W KIP zostały uwzględnione również oddziaływania skumulowane z innymi przedsięwzięciami, w tym stoczni i portu. Przeprowadzone obliczenia wykazały, że skumulowane oddziaływanie planowanych inwestycji nie będą powodowały przekroczeń dopuszczalnych norm”
______
Centrum Logistyczne powstało, zgodę wydano przed uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W opinii mieszkańców pracujące maszyny i rozładowywane ciężarówki uniemożliwiają im spokojny sen. Dziennie przez tę okolicę ma przejeżdżać nawet kilkaset ładunków. A to dopiero początek działania Centrum. Coś przed czym Pana ostrzegałem już na samym początku działalności Centrum przynosi szkody i uciążliwości dla mieszkańców osiedla. Dramatycznie zwiększyły się również korki i uciążliwości związane z przejazdem samochodów ciężarowych.
Miejsce przy Centrum Logistycznym mieszkańcy nazwali „Doliną Śmierci”. Co warto zaznaczyć, Miasto zobowiązało inwestora do przebudowy jedynie skrzyżowania ul. Blizińskiego z ul. Druckiego-Lubeckiego oraz modernizacji drogi wewnętrznej na działce nr 12 (przedłużenie ul. Blizińskiego). Zobowiązania te w żaden sposób nie rozwiążą problemów komunikacyjnych w tej części miasta, nie wpłyną na jakość życia mieszkańców.
W związku z działalnością Centrum Logistycznego jeszcze bardziej zniszczona może zostać infrastruktura drogowa „Nadodrzanki”, od dawna nawierzchnia jest tam w fatalnym stanie. Od lat mieszkańcy północnych osiedli bezskutecznie apelują do Pana o niezbędną przebudowę – a odpowiedzią jest postawienie wielkich hal i dramatycznie zwiększenie natężenia ruchu.
Proszę o następujące informacje:
1. CZY PRZEPROSI PAN PUBLICZNIE MIESZKAŃCÓW PÓŁNOCY SZCZECINA, że nie posłuchał pan społeczników (w tym obecnego przew. Rady Osiedla Żelechowa Arkadiusza Lisińkiego) oraz radnych RM, którzy ostrzegali przed wydaniem zgody na budowę Centrum Logistycznego w tym miejscu?
2. Kiedy zostaną zrealizowane postanowienia zapisane z miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego:
– Przebudowa wiaduktu na ul. Druckiego-Lubeckiego;
– Modernizacja linii tramwajowej;
– Przebudowa skrzyżowania Druckiego-Lubeckiego – Willowa – Stalmacha;
– Przebudowa skrzyżowania Druckiego-Lubeckiego – Rugiańska?
Leave a Comment